Irriterande.

Nu ska vi tala om något som irriterar mig. Tom stör mig.
Inte mycket som gör det egentligen. Men just detta.


Okej, here we goe.

Idag var jag och min sambo och åt på en hamburekedja i stan. Inget konstigt med det, så långt. Menar äta bör man annars, tja dör man. Iof om vi ska vara väldigt petiga kanske varken jag eller min kropp behöver de extra kalorierna.
Menar över äta och under motionera har en tendens att expandera kroppen. Med andra ord, man kanske har ett par extra kilo i bagaget, ett par extra ton i väskan, MEN det stör inte mig. Inte min sambo, inte mina vänner osv.

What ever, det var inte det jag skulle komma fram till. Utan, det människan som satt i bordet mitt emot mig, granskade varje strips jag åt, varje tugga på burgaren jag svalde. Varje klunk dricka jag drack. Man riktigt såg hur dettta skelett till människa/kvinna räknade MINA kalorier. Hur hon med avsmak för MIN kroppsform dömde mig som person. Med vilken rätt? Människan som beställde en grönsallad med isvatten. Tog ett blad o sedan petade i resten. Hon var mätt. Öh, tillåt mig små le, Hell no att hon var. Det störde mig. Hennes blick. Jag hade lust att tvångsmata henne med frityroljan o ösa i henne dressing o kalorier.

Jag vet att jag inte borde äta "onyttigt" men det är gott. OCH jag är älskad ändå. föresten vem säger att inte jag har något fel på nåt någonstans i kroppen som gör att jag har min extra vikt? Eller att det är ett resultat av graviditeten. Menar det kan ju vara så.

Vad det nu än var, jag uppskattar INTE att man stirrar på mig så medan jag äter, Absolut inte någon som hon.

Ursh. hemska människa. Skämmes.




Nej nu över till någe roligare.


Min bebis börjar ju inte vara bebis längre. Åh, de går så fort. Nu kryper han nästan riktigt. Och han är bara 5 mån. Min duktiga kille.

Idag har jag vart på stan med mitt orginal till faster, hon kan inte beskrivas, hon måste upplevas.
Imogon så får jag eventullt träffa min senaste lillasyster. De ni ska bli spännande.

Om en sisådär 13 år kanske det dyker upp en till. Vem vet.

Nä, nu ska jag ta o sova mig lite.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback